Ważna idea, nowa klasyfikacja

Po Cieszyńskiej Barbórce – finałowej rundzie poznamy nie tylko nowych mistrzów Śląska, ale także końcową klasyfikację Pucharu Fundacji Trzeźwość. Sezon 2019 to pierwszy rok współpracy fundacji z Zarządem Okręgowy PZM w Katowicach i organizatorami poszczególnych rund RSMŚl. Celem jest promocja idei i postawy, której słuszność u nikogo nie powinna budzić wątpliwości.

Świadomość i działania społeczeństwa wymagają głośnego mówienia i przypominania o tym, jak groźna i niebezpieczna jest jazda pod wpływem alkoholu, środków odurzających czy niektórych leków. Jednocześnie ważne jest poszukiwanie nieszablonowych form dotarcia, szczególnie jeżeli mowa o tak ważnym przekazie i kwestii, jak trzeźwość za kierownicą. Współpraca z PZM jest jednym z działań prowadzących do realizacji tego celu.

W ramach współpracy, Okręgowa Komisja Sportu Samochodowego wprowadziła do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska roczną klasyfikację Pucharu Fundacji Trzeźwość. Dodatkowo, wszystkie samochody rajdowe są oznaczone logotypem fundacji.

Klasyfikacja Pucharu Fundacji Trzeźwość będzie opublikowana po finałowej rundzie cyklu – Cieszyńskiej Barbórce, która odbędzie się w dniach 15 i 16 listopada. Zwycięzca tej klasyfikacji zostanie wyłoniony wśród zawodników z klas PPC, RO 1, RO 2 i RO Open 2WD.

„Prowadzę – jestem trzeźwy” to ogólnopolska kampania społeczna prowadzona w ramach programu edukacyjnego „Trzeźwość”, który został zainicjowany w 1999 roku. Hasło „Prowadzę – jestem trzeźwy” po raz pierwszy zostało użyte w 2006 roku. Pomysł na kampanię powstał dzięki ks. Piotrowi Brząkalikowi i Krzysztofowi Gmyrkowi. W akcję włączyła się agencja reklamowa Business Consulting Sp. z o.o., która od początku wspiera działania Fundacji.

Kampania promuje odpowiedzialne postawy wśród kierowców. Buduje wspólnotę ludzi, którzy deklarują bezwarunkową trzeźwość za kierownicą. Wyróżnia ją pozytywny wydźwięk przekazywanych komunikatów, odwoływanie się do pozytywnych cech człowieka i akcentowanie zasady, że trzeźwość to sprawa naturalna, powszechna i modna.

Partnerzy