Klasyfikacje mistrzostw zatwierdzone

Okręgowa Komisja Sportu Samochodowego zatwierdziła klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska 2019.

Maciej Sordyl i Krystian Korzeniowski – mistrzowie Śląska 2019 (fot. Marcin Hennek)

Walka o najważniejsze trofeum – tytuł mistrzów Śląska w klasyfikacji generalnej – rozstrzygnęła się dopiero podczas finałowej rundy sezonu 2019. Rajdu Cieszyńska Barbórka nie ukończyli Adam Sroka i Krystian Woźniak, a Łukasz Godula i Daniel Nowak zaliczyli przygodę na jednym oesów. Za to trzeci z duetów pretendujących do tytułu – Maciej Sordyl i Krystian Korzeniowski jechali szybko i bezbłędnie. Na mecie „Cieszynki” to właśnie oni otwierali zwycięskiego szampana. Triumf w 45. edycji tych zawodów dał im jednocześnie zwycięstwo w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska 2019. W całym sezonie Sordyl i Korzeniowski zgromadzili 90,5 pkt. Drugie miejsce przypadło Goduli i Nowakowi (88 pkt), a na pozycji numer trzy sezon zakończyli Sroka i Woźniak (82 pkt). Łącznie w klasyfikacji generalnej sklasyfikowano 21 załóg.

Pierwsza trójka generalki mistrzostw to jednocześnie trzy najlepsze załogi w klasie RO 2, w której ścigają się zawodnicy w samochodach z silnikami o pojemności do 1600 cm3.

Debiutant mistrzem

W klasie RO 1 (samochody z silnikami o poj. od 1600 do 2000 cm3) najwięcej punktów wywalczył Marcin Pogorzelski, dla którego był to pierwszy sezon startów w śląskim czempionacie. W drodze do tego sukcesu 27-latka z Warszawy pilotowali Rafał Goldman i Anna Gabryś. Pogorzelski wystartował w trzech z pięciu rund (Rajdy Mikołowsko-Żorski, Wisły i Cieszyńska Barbórka), zdobywając łącznie 85,5 pkt. O 1,5 punktu mniej na swoim koncie mają wicemistrzowie klasy RO 1 – Adam Wrocławski i Marek Dobrowolski, którzy powtórzyli swój ubiegłoroczny wynik. Tytuł drugich wicemistrzów Śląska w klasie RO 1 trafił w ręce kolejnego rewelacyjnego debiutanta – Michała Rokity, który startował z Wojciechem Habudą (83,5 pkt).

PPC dla Hawro i Kielara

PPC to skrót od Pucharu Peugeota i Citroena. W klasyfikacji przeznaczonej dla załóg w rajdówkach zbudowanych na bazie modeli tych firm trzecie miejsce zajął Krzysztof Grzywacz jadący Citroenem Saxo. Kierowca pilotowany w tym sezonie przez Michała Trelę, Szymona Kozakiewicza i Macieja Trelę zdobył 69 pkt. 99,5 punktów na swoje konto zapisali Szymon i Mieczysław Kalczyńscy, którzy byli głównymi rywalami Macieja Hawro i Patryka Kielara w walce o zwycięstwo w PPC. Ostatecznie lepsi okazali się Hawro i Kielar, którzy zakończyli sezon na pierwszym miejscu – z 106 punktami.

W klasie RO Open 2WD mistrzowski tytuł zdobyli Tomasz Pławecki i Paweł Kaim (47,5 pkt). Kolejne lokaty zajęła załoga Bal/Bieniak (40 pkt.) oraz Marcin Kanik (39 pkt).

Marcin Kowal i Sebastian Lenkowski cieszą się ze zwycięstwa w klasie RO Open 4WD. Zmagania w RSMŚl toczyły się także w klasach gość, w których ścigają się kierowcy uprawnieni do startów w zawodach wyższej rangi niż rajdy okręgowe. I tak wśród gości dysponujących samochodami z napędem na jedną oś najwięcej punktów zgromadzili Tomasz Sztwiertnia i Marcin Drewniak (68 pkt). Z kolei w klasie Gość 4WD po tytuł sięgnął Grzegorz Olchawski, który już od kilku sezonów cieszy kibiców startując legendarnym Audi Quattro.

W sezonie 2019 po raz pierwszy w ramach RSMŚl prowadzono klasyfikację pucharu Fundacji Trzeźwość. Do tej punktacji zaliczano wszystkie wyniki, a w całym sezonie najwięcej punktów – 95,5, zdobyli Maciej Sordyl i Krystian Korzeniowski, którzy punktowali we wszystkich pięciu rozegranych rundach mistrzostw. Drugie miejsce przypadło duetowi Łukasz Godula/Daniel Nowak (70 pkt.), a pozycję numer trzy zajęli Adam Sroka i Krystian Woźniak (68 pkt).

Kompletne klasyfikacje są dostępne pod poniższymi linkami:

 

Partnerzy