Rajd Zamkowy: Zbroja wygrywa po świetnej walce z Baranem

Zakończony dziś 7. Rajd Zamkowy był teatrem dwóch aktorów. Tomasz Zbroja (Renault Clio) i Piotr Baran (Honda Civic) – ci kierowcy nadawali ton rywalizacji w inauguracyjnej rundzie tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska.

fot. Janusz Boruta

Już od pierwszego odcinka specjalnego Zbroja i Baran narzucili tempo, do którego pozostałym rywalom trudno było się zbliżyć. Wymieniona dwójka kierowców podzieliła między sobą wszystkie oesowe zwycięstwa – Zbroja wygrał pięć prób, a jedną na swoje konto zapisał pilotowany przez Michała Pacieja Baran. Po sześciu odcinkach specjalnych i niemal 36 kilometrach walki na mecie zawodów obie załogi dzieliło 13,5 sekundy. O tyle szybsi okazali się Tomasz Zbroja i jego pilot Piotr Kokoszka i to oni cieszyli się ze zwycięstwa w 7. edycji Rajdu Zamkowego. Dzisiejszy sukces to już drugie w karierze zwycięstwo Zbroi w rundzie RSMŚl. Pierwsze młody kierowca z Krakowa odniósł w ubiegłorocznym Rajdzie Wisły. Trzecie miejsce wywalczyli Gracjan Grela i Wojciech Kolaczek, którzy finiszowali 34,5 sekundy za Zbroją. Załoga Hondy Civic z numerem 22 osiągnęła ten rezultat po zaciętej walce z Szymonem Żarłokiem i Krzysztofem Pietruszką (4. miejsce, 37 sekund straty do zwycięzców). Rajdu Zamkowego do udanych nie zaliczą Damian Kostka i Paweł Pochroń. Zaliczani do faworytów zawodnicy wypadli z trasy na 3 odcinku specjalnym i musieli wycofać się z rywalizacji.

fot. Janusz Boruta

W klasach gość 2WD i gość 4WD – przeznaczonych dla kierowców uprawnionych do startu w zawodach wyższej rangi niż rundy RSMŚl, triumfowali Przemysław Lizończyk i Zbigniew Cieślar (Peugeot 208 R2) oraz Tomasz Kuciński z Tomaszem Gołębiewskim (Mitsubishi Lancer Evo). Pierwsza z załóg była najlepsza wśród samochodów z napędem na jedną oś, a druga – w klasyfikacji aut napędzanych na wszystkie koła.

fot. Janusz Boruta

Ciekawa batalia toczyła się także w Pucharze Peugeota i Citroena, czyli kategorii dla zawodników startujących rajdówkami tych dwóch francuskich marek. Jeszcze do czwartego odcinka specjalnego na najlepszej drodze do wygranej byli Sergiusz Lisowski z Pawłem Żyłą (Citroen Saxo). Na piątej próbie prowadzenie objęli Maciej Matysiak z Karoliną Baćkowską (Citroen Saxo) i utrzymali je już do samej mety. Drugie miejsce wywalczył Przemysław Bronicz, któremu notatki dyktowała Katarzyna Wojtiuk (Citroen Saxo). Najniższy stopień podium w tej klasie wywalczyli Łukasz Godula z Danielem Nowakiem (Peugeot 106). Lisowski i Żyła musieli się zadowolić szóstą lokatą po tym, jak otrzymali minutę kary.

fot. Janusz Boruta

Puchar Cento Rally – klasę dla załóg w samochodach, które kiedyś wyjeżdżały z bram fabryki Fiata w Tychach, zdominowali Kazimierz Karolczak z Krzysztofem Marczewskim. Zdobywcy drugiego miejsca – Grzegorz Pasterak i Adam Gładysz stracili do nich 17,7 sekundy.

W pozostałych klasach pierwsze miejsca zajęli: Jacek Majewski/Piotr Mitręga (Fiat 126 p, klasa RO Open 2WD), Marek Nowak/Adam Grzelka (Mitsubishi Lancer, klasa RO Open N) oraz Tomasz Wróblewski/Radosław Banach (Peugeot 208 R2, klasa RO R). 7. Rajd Zamkowy ukończyło 27 z 55 zgłoszonych załóg.

fot. Janusz Boruta

Kolejne emocje w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska już za dwa tygodnie w okolicach Bochni, gdzie odbędzie się 5. edycja Rajdu Ziemi Bocheńskiej im. Janusza Kuliga.

Klasyfikacja generalna Rajdu Zamkowego 2017 – 1. rundy RSMŚl. 2017:

1. Zbroja/Kokoszka (Renault Clio) 23:40,2 s.
2. Baran/Paciej (Honda Civic) +13,5 s.
3. Grela/Kolaczek (Honda Civic) +34,5 s.
4. Żarłok/Pietruszka (Honda Civic) + 37,0 s.
5. Marek/Szczęsny (Honda Civic) +1:11,8 s.
6. Matysiak/Baćkowska (Citroen Saxo) +1:15,70 s
7. Smagała/Giergiel (Honda Civic) +1:24,6 s.
8. Cholewa/Sajdak (Renault Clio) +1:25,1 s.
9. Bronicz/Wojtiuk (Citroen Saxo) +1:27,4 s.
10. Łabuś/Roik (Honda Civic) +1:36,5 s.

Klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Śląska po Rajdzie Zamkowym:

1. Zbroja/Kokoszka (Renault Clio) 25 pkt.
2. Baran/Paciej (Honda Civic) 18 pkt.
3. Grela/Kolaczek (Honda Civic) 15 pkt.
4. Żarłok/Pietruszka (Honda Civic) 12 pkt.
5. Marek/Szczęsny (Honda Civic) 10 pkt.
6. Matysiak/Baćkowska (Citroen Saxo) 8 pkt.
7. Smagała/Giergiel (Honda Civic) 6 pkt.
8. Cholewa/Sajdak (Renault Clio) 4 pkt.
9. Bronicz/Wojtiuk (Citroen Saxo) 2 pkt.
10. Łabuś/Roik (Honda Civic) 1 pkt.

Zwycięzcy odcinków specjalnych:

OS 1 (New-Tec 1): Tomasz Zbroja
OS 2 (Mazda Mirai Motors 1): Tomasz Zbroja
OS 3 (New-Tec 2): Piotr Baran
OS 4 (Mazda Mirai Motors 2): Tomasz Zbroja
OS 5 (New-Tec 3): Tomasz Zbroja
OS 6 (Mazda Mirai Motors 3): Tomasz Zbroja

Średnia prędkość zwycięzcy rajdu: 90,7 km/h

Partnerzy